CFO Jeff Atwater Honors Hispanic Heritage Month with New Financial Education Initiative

9/10/2014

Contact: Chris Cate
(850) 413- 2842

*SPANISH TRANSLATION INCLUDED IN RELEASE*

TALLAHASSEE – In honor of Hispanic Heritage Month, beginning next week, Florida’s Chief Financial Officer Jeff Atwater today announced the launch of a new initiative to promote financial education within Florida’s Hispanic community. The new initiative, called Family Foundations: Building a Strong Financial Future, or Fundaciones Familiares: Construyendo un Futuro Financiero Sólido, will provide information on banking, savings, debt and more to Florida’s Spanish-speaking consumers. Additionally, the Department of Financial Services’ will now offer Operation S.A.F.E. (Stop Adult Financial Exploitation) Be Scam Smart workshops for seniors in Spanish, beginning September 17, in Hollywood, Florida.

“Our goal is to provide the best financial education possible to help all Floridians make wise financial decisions,” said CFO Atwater. “Florida’s Hispanic residents and small business owners are a significant and valued community within our state and economy, and it is important that our services and outreach efforts meet their needs in the most impactful and helpful way.”

Family Foundations: Building a Strong Financial Future is a virtual financial literacy campaign that is accessible on the Department of Financial Services’ Your Money Matter$ website, www.MyFloridaCFO.com/YMM. The Operation S.A.F.E. Be Scam Smart workshops and the accompanying website www.MyFloridaCFO.com/SAFE have already helped more than 12,500 Florida seniors protect themselves from becoming victims of financial fraud. During Hispanic Heritage month, these workshops will be offered throughout Central and South Florida in Spanish, with more workshops to be added throughout the state at later dates.

Spanish Be Scam Smart Workshop Dates and Locations

Wednesday, September 17
Hollywood, Florida
Joseph Meyerhoff Senior Center
10:00 a.m. – 11:30 a.m.
3081 Taft Street, FL 33021

Wednesday, September 23
Orlando, Florida
Renaissance Senior Center
2:00 p.m. – 3:30 p.m.
3800 South Econlockhatchee Trail, FL 32829

Tuesday, October 7
Miami, Florida
Little Havana Nutrition Center
700 SW 8th Street, FL 33130

Wednesday, October 8
Hialeah, Florida
Goodlet Park Senior Center
900 W. 44th Street, FL 33012

For more information about Family Foundations and Operation S.A.F.E. Be Scam Smart workshops, please visit www.MyFloridaCFO.com or you may call 1-877-MY-FL-CFO (693-5236).

###

Chief Financial Officer Jeff Atwater, a statewide elected official, oversees the Department of Financial Services. CFO Atwater’s priorities include fighting financial fraud, abuse and waste in government, reducing government spending and regulatory burdens that chase away businesses, and providing transparency and accountability in spending.

*SPANISH TRANSLATION*

Contacto: Chris Cate
(850) 413- 2842

En homenaje al Mes de La Herencia Hispana, el CFO Jeff Atwater nos honra con una Nueva Iniciativa de Educación Financiera

TALLAHASSEE –En honor al Mes de la Herencia Hispana, comenzando la semana próxima, El Director Financiero del estado de Florida Jeff Atwater, anunció hoy el lanzamiento de una nueva iniciativa para promover la educación financiera dentro de la comunidad Hispana en la Florida. La nueva iniciativa, titulada Fundaciones Familiares: Construyendo un Futuro Financiero Sólido, ofrecerá información sobre el  sector bancario, los ahorros, las deudas, y demás para los consumidores de habla Hispana en la Florida. Además, el Departamento de Servicios Financieros ofrecerá Esté Atento al Fraude, una presentación de Operation S.A.F.E. (Detenga la Explotación Financiera del Adulto Mayor, siglas en inglés) para adultos mayores, la cual será presentada en diferentes talleres en español en la Florida, comenzando el 17 de Septiembre, en Hollywood, FL.

“Nuestro objetivo es brindar la mejor educación financiera posible para ayudar a todos los Floridanos a tomar sabias decisiones financieras," dijo CFO Jeff Atwater. “Los residentes Hispanos de la Florida y los dueños de empresas pequeñas son una comunidad significativa y valiosa para nuestro estado y su economía, y es importante que nuestros servicios y esfuerzos de divulgación cubran sus necesidades de la manera más útil e impactante posible.”

Fundaciones Familiares: Construyendo un Futuro Financiero Sólido es una campaña de alfabetización financiera virtual accesible en la página web  Your Money Matter$ del Departamento de Servicios Financieros, www.MyFloridaCFO.com/YMM. Los talleres de Esté Atento al Fraude de Operation S.A.F.E. y la página web acompañante www.MyFloridaCFO.com/SAFE ya han ayudado a más de 12,500 adultos mayores en la Florida a protegerse de convertirse en víctimas de fraude financiero. Durante el Mes de la Herencia Hispana, estos talleres serán ofrecidos en español a lo largo del Centro y Sur de la Florida, con más talleres para ser añadidos en todo el estado en fechas posteriores.

Días y Lugares de los Talleres Esté Atento al Fraude Ofrecidos en Español

Miércoles, 17 de Septiembre
Hollywood, Florida
Joseph Meyerhoff Senior Center
10:00 a.m. – 11:30 a.m.
3081 Taft Street, FL 33021

Miércoles, 23 de Septiembre
Orlando, Florida
Renaissance Senior Center
2:00 p.m. – 3:30 p.m.
3800 South Econlockhatchee Trail, FL 32829

Martes, 7 de Octubre
Miami, Florida
Little Havana Nutrition Center
700 SW 8th Street, FL 33130

Miércoles, 8 de Octubre
Hialeah, Florida
Goodlet Park Senior Center
900 W. 44th Street, FL 33012

Para más información sobre Fundaciones Familiares y los talleres Esté Atento al Fraude de Operation S.A.F.E. visite www.MyFloridaCFO.com o puede llamar al 1-877-MY-FL-CFO (693-5236).
###